2009. február 7., szombat

Tejberizs gazdagon!

Ha a reggeli a gyermekkori emlékek jegyében telt, akkor gondoltam az ebéd is valami "gyerekes" lesz.
Szerintem az egyik legkedveltebb gyerek menü, a tejberizs. Jó, jó, de azért tettem bele egy kis csavart, hogy ne csak a mezei rizs legyen.
Tegnapról maradt pár tojásfehérje. Gondoltam nem kéne kidobni, ezért csináltam belőle porcukor és vaníliakivonat hozzáadásával habcsókot. A tojás fehérjét félig felverem, és folyamatosan hozzáadom a porcukrot és vanília kivonatot. Amikor úgy látom, hogy kezd fehéredni a hab, teszek bele egy csipet sót, hogy fényesebb legyen. A habverőt beállítom a legmagasabb fokozatra és kb. 7-8 percig folyamatosan keverem, amíg fényes, hófehér habbá nem változik a tojás. Egy tepsibe sütőpapírra teszem a kész habot és 150 C-ra előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütöm. Ezt fogom használni a rizshez.
Hagyományos módon megfőzöm a rizst. 20 dkg rizst felöntök 1,2 liter tejjel, beleteszek 2-3 evőkanál cukrot és vaníliakivonatot, vagy vaníliás cukrot. Lassú tűzön, néha megkeverve készre főzöm.
Mikor kész a rizs, kiteszem egy tányérba. Teszek rá valamilyen gyümölcsöt, ha nincs akkor befőttet, konzervet. Én leginkább a mandarin befőttet szeretem, mert az édes mellé nagyon illik a picit savanykás mandarin, és jól is mutat a narancssárga.
A korábban megsütött habcsókot rátöröm, és csokoládé öntettel meglocsolom. A csokiöntetet nem én csináltam, mert szerintem nem attól vezet valaki jól egy konyhát, hogy mindet sajátkezűleg készít, hanem az is nagyon fontos, hogy milyen alapanyagokat használ. Én általában a flakonban kapható Lindt csokoládé szósz használom, nagyon praktikus, mert csak bele kell tenni forró vízbe, pár perc alatt felolvad a csoki és kész a mártás.



Finom, érdekes és nincs olyan, aki ne szeretné ... :)

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...