2009. február 15., vasárnap

Én kis kertész ....

A héten nagy elhatározásra jutottam. Ültetek. Tudom, hogy elég furán hangzik ez innen a 3. emeletről, de hátha sikerül, nem csüggedek. Igaz nem aznap adok hírt az ültetvényről, mikor elültettem őket, hanem ma, mert már látvány is van.
Az első körben bazsalikomot és spenótot ültettem, ami már három nap múlva megmutatta magát, mára pedig már a gyönyörű kis zöld száracskák is előbújtak.
A látványon felbuzdulva folytattam az ültetést. Már egy egész fűszerkerthez való magocska vár a föld alatt arra, hogy életre kelljen és megörvendeztessen a termésével.
Ültettem, ugye már mondtam, hogy bazsalikomot, spenótot, majd rozmaringot, oregánót, kakukkfüvet, madársalátát, petrezselymet, és rucolát. Még "keltetőben" vannak, mert hideg van és valahol meg kell erősödniük, mielőtt a végleges helyükre kerülnének, a balkonládába.
Még soha nem hallottam, hogy spenótot lehetne balkonládába termeszteni, de veszteni valóm nincs, ha 3 cm-re megnőnek a levélkék, én már akkor is remek salátákat fogok belőlük készíteni :) Igaz főzelék nem lesz belőle, de hát elsőre nem is ez a cél.
A fűszernövények nagy dézsába kerülnek, a saláta-félék, pedig szintén balkonládába :)
Izgalmas vállalkozás, majd rendszeresen közlöm, az erkély-kert alakulását, éledését, és természetesen a felhasználását.

5 megjegyzés:

Reni írta...

Szia!

Én is tegnap vettem egy rakat fűszernövény magocskát, és este el is ültettem őket.

(Lehet hülyeség, de nem vagyok egy nagy kertész, ez az első próbálkozásom)Mit használtál keltetőnek? Vagyhogy...vagyérted... :)

Poly írta...

Szia!
Vettem a kertbarátok boltjában egy keltetőt, úgy néz ki mintha sok tejfölös poharat összeragasztottam volna :)
Várom, hogy mi lesz belőle!
A bazsalikom az már szép "nagy" (2mm) :)

Névtelen írta...

Én is szeretnék ültetni fűszernövényeket. Mi 6.-on lakunk és igazából fogalmam sincsen, hogy a dögmeleg lakásban (távfűtés...éljen!!!) hová is tehetném. Félek, hogy ha a lépcsőházba rakom ki, akkor lenyúlják. Ötlet?

Poly írta...

Szia Christine!
Mindenképp magról ültess, mert az itt-ott kapható fűszernövény palánták szerintem soha nem bírják egy-két hétnél tovább. Valószínű a földben van valami amitől, addig szép amíg haza nem viszi az ember. A magoknak a palántázás ideje alatt nem árt a meleg, sőt ... használ, mert gyorsabban kibújnak a hajtások. A lényeg, hogy mindig kapjanak fényt, és ha lehet napot is. Nálam az ablakban vannak, bent meleg van és kintről meg süt a napocska. Talán a "dögmeleg" miatt hamarabb kiszárad a föld ezért nem árt gyakrabban (nem bőségesen locsolni) "bevizezni" a földet. Átültetés után is a lényeg a napfény! Ha meg tudod oldani, hogy mindig érje őket fény, és elegendő vizük legyen szerintem érdemes próbálkozni.

Névtelen írta...

Köszi szépen az infot, akkor köv. hónap elején megyek és beszerzem a hozzávalókat :)
Szerencsére a lakás fekvése nap szempontjából egész előnyös (na jó kivételt képez a nyári hőség idején).
Majd beszámolok a fejleményekről...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...