2009. február 26., csütörtök

Töltött alma

A töltött almáról általában édesség jut eszembe, de miután ma már készítettem sütit és szerettem volna vacsira valami érdekeset enni, ezért az almát nem a szokásos túrós-vaníliás keverékkel töltöttem meg, hanem a töltelékhez "sós" alapanyagokat használtam.


A túrót sózom és egy kevés tejföllel krémesre keverem. Apróra vágom a füstölt tarját, a hagymát, a petrezselymet és az mindet a túróhoz keverem.
2 nagyobb almát kettévágok és karalábévájóval kiszedem a belsejét úgy, hogy egy kb. fél centis húsa maradjon meg. A kivájt almadarabokat is apróra vágom és azt is a túróhoz keverem.
Az almáknak talpat készítek, hogy ne guruljanak el sütés közben.
A túrót púposan visszatöltöm az almákba és mindegyik tetejére egy szelet mozarellát teszek.
kb. 10 percig 200 C-on sütöm, majd grillfokozatra állítom a sütőt, és 5 perc alatt a sajtot rápirítom.
Nem vagyok benne biztos, hogy nem finomabb, mint az édes variáció :)

/2 nagy alma, 10 dkg túró, 2 kiskanál tejföl, 5 dkg füstölt tarja, egy fél fej kis hagyma, petrezselyem, só, 4 szelet mozarella/

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...