2009. február 28., szombat

Krémes 1.

Tegnap volt egy kis kirohanásom, a "Kókuszos-ananászos krémes" miatt. Nem hagyott a gondolat, és elkezdtem krémes receptek után kutatni, könyvekben, neten, telefonon. Kiválasztottam kettőt közülük. Az elsőnek a receptjét, Orpitól kaptam.


Szégyen vagy nem, de a leveles tészta elkészítésére nem tudtam rávenni magam, mikor isteni finom fagyasztottat lehet kapni és olyan olcsó, hogy nem érdemes hozzákezdeni, az egyébként nem is olyan egyszerű tésztához. A leveles tészta elkészítése macerás. Gyúrni, hűteni, hajtogatni, hűteni ... mire kész lemegy a nap. A fagyasztóból kivett tészta sokkal hamarabb kiolvad, mint, hogy egyáltalán kimérném a tészta hozzávalóit.
Szóval kiolvasztom a tésztát, ketté vágom, és kinyújtom mind a kettőt kb. egyforma méretűre. Itt egy kicsit eltérek Orpi receptjétől, mert jobban tetszett az, ahogy a másik recept süti a tésztát. Karamellizálom a tésztát. A sütőt felmelegítem 230 C-ra, a tésztát megszórom barna cukorral, és beteszem a sütőbe úgy, hogy a hőmérsékletet rögtön csökkentem 190 C-ra. 8 perc után valamilyen nehezéket teszek (én egy sütőbe való ráccsal oldottam meg) a tésztára, és még 5 percig sütöm tovább. Ez azért kell, hogy ne púposodjon fel annyira. Ha letelt az idő, kiveszem óvatosan megfordítom, és megszórom porcukorral. Közben a sütőt ismét melegebbre veszem, 240 C-ra és 8 perc alatt készre sütöm a tésztát. A másik tészta esetében ugyanígy járok el.
A krém rettentő egyszerű, csomómentesre keverem a tojássárgáját, a lisztet, a cukrot, és a fél liter tejet. Egy liter tejet felforralok, és mikor felforrt beleöntöm a tojásos keveréket. Folyamatosan keverem, addig míg sűrű krém lesz belőle. A tojások fehérjét kemény habbá verem egy kevés porcukorral. Mikor kész a krém leveszem a tűzről és azonnal hozzákeverem a tojáshabot.
Mikor egy picit hűlt a krém az egyik tésztára kenem, majd a másikat a tetejére helyezem. Orpi azt mondta, hogy valami nehezéket tegyek rá, amit rögtön nem mertem megtenni, úgyhogy vártam egy kicsit, de vettem a bátorságot és rátettem egy nehezebb fazekat :)
Finom lett, csak sajnos lustaságból nem mentem el a piacra és nem szép, sárga tanyasi tojást használtam hozzá, ezért egy picit sápadt lett a krém.

/1 db fagyasztott leveles tészta, kevés cukor és porcukor a karamellizáláshoz,
A krémhez: 1/2 liter tej, 1 liter tej, 13 ek liszt, 13 ek cukor, 4 tojás/

1 megjegyzés:

Gabriella írta...

Szuperül hangzik!
Bevallom neked, hogy én sose szoktam leveles tésztát készíteni, mindig fagyasztottat használok.

Ugyanis nálunk akkor van leveles tésztás cucc, ha valamit gyorsan kell elkészíteni. :-))))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...